Amarant och snön

Amarant älskar ju snö, så nu när snön har anlänt är han mer än överlycklig ;)
Han poserade glatt framför kameran också :)

 
 
 
Fina ponnyn <3
 
 
 
Visst ser han nöjd och glad ut?
 
Passade på att byta till hans vintersadel också, med lite ludd som värmer rompan på Julie ;)
Tog på ett par skydd fram och bak för att skydda benen när vi red ut, i med att jag vill vara säker på att han inte gör illa sig nu när han är i tävlingskondition igen :)
Passade på att använda hans snösulor också för att han inte skulle få styltor av kramsnön. (Alltså att det bildas snö under hovarna så att det blir som styltor, så då sätter jag på en gummiplatta under hoven som stöter bort snön.) Den funkade rätt bra faktiskt, han fick inga snöstyltor när vi galopperade över fälten så dom gjorde det dom skulle :)

På vintern brukar jag ibland använda schabrak som andas mer, tex detta schabraket har en padd fastsydd också som är lite dämpning för ryggen på hästen samt värmer ryggen så att skador förebyggs. Superbra tycker både jag och Amarant! :D
 
Tipsar verkligen om schabraket och benskydden, matchar fint också ;P
 
Kram!
Vad tycker ni om sådana här inlägg? Där man liksom skriver mer som om det var riktiga livet, vad jag gjorde när jag red ut osv? Alltså, nu finns det ju inga snösulor i spelet och så, men ni förstår kanske grejen ;P
 
Iaf, vad tycker ni om dessa inläggen? Om ni gillar dom, så får ni jättegärna skriva det så gör jag självklart fler liknande inlägg <3
 

Kommentera här: